Technika

Fiat Panda

Je užíván jako velitelský automobil a mimo výkon služby při zásazích je používán ke kurýrní službě.

CAS30

Automobil disponuje unikátní kombinací možností využití. Díky tomu jej lze označit za univerzální hasičský a komunální automobil. Lze jej proto využívat v daleko širším spektru činností než běžné CAS. Základní hasičské schopnosti jsou samozřejmostí. Unikátnosti pak nabývá díky speciálnímu vybavení, které nese pro zásahy při povodni, protože JSDH Praha 1, je jako jediná v Praze pro takovéto zásahy předurčena. Vzhledem k této předurčenosti byl zvolen i podvozek a účelový rozvod vody z vysokotlakého čerpadla, sloužící pro odstraňování usazenin, které povodeň přináší. Specialitou je schopnost úpravy tlaku na tryskách asanační lišty, umístěné pod kabinou, nezávisle na rychlosti automobilu. Pro posílení služby snižující teplotu v parných letních dnech v ulicích Prahy 1 je možno využít dvě mlhové trysky v zadní části nástavby.

Podvozek a pohon
Podvozek Volvo FMX 450, EURO 6 je poháněn řadovým vznětovým šestiválcem 335 kW/ 2.150 Nm. Ten je spřažen s dvanáctistupňovou automatizovanou převodovkou Volvo I-shift s možností zařazení plazivých stupňů. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h a vozidlo je schopné brodivosti do výšky 800 mm klidné vody.

Kabina a nástavba
Jak je u firmy Rosenbauer pro řadu AT typické, kabina pro mužstvo je součástí nástavby, která je vyrobena z hliníkové voštinové konstrukce s vysoce kvalitních, laserově řezaných hliníkových panelů. Kabina pro posádku je vybavena čtyřmi sedadly ve směru jízdy, ve kterých jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů Dräger PPS 3000. Podlaha je opatřena vyjímatelnou protiskluzovou rohoží. Unikátní jsou dveře prostoru pro posádku, které jsou vybaveny bezpečnostním samosvorným nášlapným systémem. Kabina pro mužstvo je dále vybavena klimatizací a nezávislým topením WEBASTO Air Top Evo 3900.
Vodotěsné a prachotěsné rolety prostorů, v nichž jsou uloženy technické prostředky, jsou vyrobeny z lehkého kovu. Na obou stranách nástavby jsou LED vodoznaky a pěnoznaky pro snazší orientaci stavu hasiva.
Pro základní hygienu při zásahu slouží tekuté mýdlo a desinfekce v dávkovacích zásobnících a papírové ručníky v pravé zadní skříni na výsuvném úložném prvku. Do tohoto prostoru je vyvedena hadice, která je napojena na nádrž na vodu a je určena k základní očistě osádky. Součásti tohoto prostoru je spirální hadice s ofukovací tryskou, která je napojena na tlakovou vzduchovou soustavu.
Pro osvětlení bezprostředního okolí účelové nástavby jsou na obou bocích a na zádi umístěny LED světlomety. Na každém držáku bočního zpětného zrcátka je LED pracovní světlomet, který osvětluje prostor podél boku CAS. Zapnutí pracovních světlometů je umožněno z místa řidiče, je nezávislé na zařazeném zpátečním rychlostním stupni a je řidiči opticky signalizováno.
Kabina pro mužstvo je osvětlena LED páskami v bílé barvě a tzv. „bojovým“ nočním osvětlením v červené barvě.
Na přední části kabiny je uchycen elektrický lanový naviják Maxwald s tažnou silou 54 kN.
O doplňování tlakového vzduchu a dobíjení akumulátorů se stará inteligentní nabíječ skrze sdruženou zásuvku Rettbox Air umístěnou na boku kabiny. Ta se po nastartování vozu samočinně odpojí.
V zadní části nástavby je uložen pneumaticky poháněný výsuvný osvětlovací stožár se čtyřmi LED světlomety, doplněný modrými výstražnými světli pro z daleka viditelné označení místa zásahu.
V zorném poli řidiče je umístěn 7″ displej LCS s ovládáním včetně zobrazování couvací kamery. Pro komunikaci slouží vozidlová analogová radiostanice Motorola GM 380 a digitální vozidlový terminál TPM 700. Nechybí čtyři dobíjecí úchyty pro ruční svítilny a 10″ tablet a svítilna pro velitele a šest kusů RDST GP 380.

Nádrže
Temperovaná nádrž na vodu o objemu 4 000 litrů je vyrobena z polyetylenu a je certifikována i pro převoz pitné vody. Nádrž na pěnidlo je vyrobena z polyetylenu a má objem 300 litrů.

Čerpadlo a vodní hospodářství
Kombinované čerpadlo NH 35 dosahuje výkonu 3 500 litrů za minutu při tlaku 10 barů, automatický pěnotvorný přiměšovač FIX MIX umožňuje přimísení v rozsahu od 0 do 6 %. Procento přimísení je nezávislé na okamžitém tlaku a průtoku na výstupu z čerpadla.
Ve vysokotlakém režimu – při tlaku 40 barů – dosahuje čerpadlo průtoku 200 litrů za minutu.
Zařízení prvotního zásahu je umístěno v zadní části účelové nástavby. Tvoří jej průtokový naviják s elektrickým pohonem pro zpětné navíjení, šedesátimetrová vysokotlaká hadice a proudnice. Naviják umožňuje i nouzové ruční navíjení.
CAS je dále opatřena lafetovou proudnici Rosenbauer RM24 pro plný a roztříštěný proud se jmenovitým výkonem 3 000 litrů za minutu a délkou účinného dostřiku plným proudem 80 metrů. Proudnice s pěnovým nástavcem je řešena jako odnímatelná s napojením na střeše nástavby.
Veškeré ovládání nástavby i čerpadla je sdruženo prostřednictvím CAN-BUS do Rosenbauer Logic Control Systému. Dotykové panely ovládání jsou umístěny v kabině řidiče a v prostoru obsluhy čerpadla.
Vozidlo je vybaveno elektricky ovládanou asanační lištou s možností připojení vysokotlaké hadice s proudnicí pro hasební zásah nebo čištění komunikace. Dále je v zadní části nástavby opatřeno dvojicí trysek, sloužících pro ochlazování okolí vozidla.

Výstražná a zvuková zařízení
Modrá záblesková LED světla jsou integrována ve střešní nástavbě vpředu i vzadu. Pár modrých LED světel je navíc integrován v přední masce a zadním nárazníku. Výstražná světla se ovládají prostřednictvím LCS systému na předním dotykovém panelu řidiče.
LED panel oranžové barvy na zadní straně nástavby umožňuje pomocí LCS systému zobrazit několik variant nápisů a výstražných šipek. Případně jejich kombinaci.
Vozidlo je vybaveno vzduchovou sirénou, standartní sirénou, spojenou s reproduktory o výkonu 200W a nízkofrekvenční sirénou.

Rozměry
Červeným odstínem RAL 3000 nastříkaný vůz je vysoký 3 300 mm, dlouhý je 8 900 mm a široký 2 500 mm.

Hmotnost
Maximální provozní hmotnost je 18 000 kg.